-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45357 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

با ادعاي كامل بودن اسلام آيا نمونه عملي حكومتي صد در صد بر پايه اسلام تا كنون بنا شده؟براي اثبات ادعايمان چه چيزي ارائه كنيم و چرا در جهان يك جامعه كاملا برتر نيستيم؟
تاكنون هيچ دين و مكتبي درجهان به طور كامل پياده نشده است. در همين عصر كنوني در طي نيم قرن حكومت كمونيستي شورروي با همه ابزارها و امكاناتي كه در اختيار داشت نه تنها نتواست آرمان هاي خود را پياده كند. بلكه با پديد آمدن يك فرصت تمام آنچه را كه بافته بود از هم گسست. انتظار اين كه يك دين و آيين و يا مكتب به طور صد در صد پياده شود انتظاري منطقي و روانيست. پس بايد نسبي سنجيد اگر آييني به طور نسبي پياده شود و درتاريخ امتداد يابد نشانه موفقيت آن است. اسلام در دوره جديد تاريخ موفق ترين دين ها بوده است. زيرا در طي پانزده قرن بيش از يك ميليارد تابع دارد و از آغاز پيدايش تاكنون الگوهاي متعددي را براي حكومت سياست اقتصاد و ... ارائه كرده است وحتي تمدن جديد بشري مرهون اسلام است. انتظار اين كه در يك برهه از زمان اسلام به طور كامل پياده شود انتظاري ايده آل محسوب مي شود. ولي با واقعيت فاصله دارد. از نظر نمونه اسلام بارها در طول تاريخ نمونه هايي از جامعه اسلامي را به نمايش گذاشته است. از صدر اسلام و حكومت خلفا تا حكومت سلسله عباسي و بالاخره حكومت تركهاي عثماني همه حكومت هايي نشات گرفته از الگوهاي اسلامي هستند. از همه اينها كه بگذريم اشكال هرچه هست از مسلماني ماست نه از اسلام. الگوها و برنامه هايي كه اسلام تبيين نموده روشن است. تا زماني كه مسلماني به شكل موجود است نخواهيم توانست الگوي كامل اسلام را ارائه كنيم.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.